söndag 28 oktober 2012

Urban Decay Ammo Palette

Den här paletten har jag haft i cirka två år, och den är fortfarande lika fin. Utsidan må vara lite sliten dock. Urban Decays Ammo Palette har funnits på marknaden ett bra tag, men nu har jag inte sett den det senaste. Men den borde fortfarande finnas att köpa på Ebay.


Den innehåller tio stycken ögonskuggor på 0,8 gram vardera. Kan tyckas vara lite men de räcker faktiskt länge.

Här har vi övre raden swatchad och vi börjar från höger:
Smog, Mildew båda skimmerskuggor, Oil slick är en matt svart skugga med silverglitter, Last Call skimmer och Chopper som är skimmer men även har en del silverglitter. Alla utom Oil Slick har bra pigmentering.

Nedre raden börjar från höger:
Maui Wowie skimmer med silverglitter, Shattered skimmer, Polyester Bride, Grifter båda skimmer med silverglitter och så har vi till sist Sin som är skimmer. Här är pigmenteringen bra på alla skuggor.

Jag tycker det är en bra sammansatt palette med en del neutrala färger men man har även blandat i en hel del färg. Man kan helt klart variera sig bra med den här paletten men jag kompleterar alltid med någon annan skugga, om inte mer än en till. Jag gillar paletten men det är ingenting jag tar med när jag reser eller så.
Det jag inte riktigt gillar är att Oil Slick är väldigt kritaktig och appliceras ojämnt, jag gillar inte heller glittret som de har i hälften av skuggorna. Glittret flyger överallt och lyckas man mot förmodan få fast det på locket så ramlar det ner på kinderna under dagen.

2 kommentarer:

  1. Glittret i UDs skuggor kan verkligen vara lite problematiskt ibland. På senare tid tycker jag dock att det blivit bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan vara riktigt jobbigt till och med..
      Sista jag köpt från UD är Naked paletten och har faktiskt inte använt de skuggorna med glitter i den pga att det varit som det har varit men får testa och se om de är lite bättre :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!