måndag 24 november 2014

CND Holiday collection Gilded Dreams

Julen hos CND går i guld, roseguld och ljuvt blålila. De släpper en liten kollektion på tre lack. Roseguld färgade Chiffon Twirl är det som är mest täckande av de tre, två lager räcker gott för att få lacket opakt. Grand Gala nöjde jag mig med två lager på mina lite kortare naglar men kunde ha behövt ett tredje lager. Grand gala är guldfärgat med lite rosa duokrom i, hur snyggt som helst. 
Dazzling dance är det enda av dom tre som jag inte lackat med än, men vad jag förstår så är det väldigt skirt och gör sig bäst som effektlack över något mörkare. Ska man bära det på egen hand får man nog räkna med 3-4 lager minst. Dazzling dance innehåller dessutom små holografiska glitter. 

Jag gillar kollektionen och även fast den inte innehåller några typiska julfärger så känns den passande för vinterns festligheter. Är det något av lacken ni blir sugna på att skaffa? 
Lacken finns även som Shellac så vill man ha en shellacbehandling med någon av färgerna så borde alla salonger som utför behandlingen ha färgerna inne. 

Chiffon Twirl, Grand Gala, Dazzling Danze

Gilded dreams collection from CND, a nice little collection with only three polishes. Love all three of them. Although Grand gala is on the sheer side, as well as Dazzling dance which is the sheerest of the three, it comes to it's right as a effect polish over a darker color. Then it looks amazing. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!