fredag 7 augusti 2015

Make Up Store New Eye Dust

Make up store har även gjort nya förpackningar till deras eye dust. Jag måste erkänna att jag gillar deras eye dust även om jag tycker det är lite meckigt att använda lösa skuggor jämfört med pressade. Lösa skuggor har ofta ett väldigt mer komplext pigment än pressade, man kan få till väldigt skimriga skuggor och även helt annorlunda färgskiftningar med lösa skuggor. Så på det viset så är det kul att använda. 
Jag har tre i de nya förpackningarna, som numera är fyrkantiga och lite högre än de gamla. Själva burken en genomskinlig så man kan tydligt se vilken färg som är i. I locket så finns ingen sifter utan produkten är "lös". Däremot så har den nya korken en liten plutt i som håller nere pudret en aning, man kan även applicera produkten med den eller helt enkelt plocka upp produkten med pensel från den.

Make Up Store Eye Dust Opulent Pearl April
Nedan ser ni hur korken är utformad.

Make Up Store Eye Dust Opulent

Make Up Store Eye Dust Pearl


Make Up Store Eye Dust April

Make Up Store Eye Dust Swatch Opulent Pearl April
Här har jag använt plutten i locket för att swatcha skuggorna, som ni ser så blir det inte särskilt jämnt utan det är faktiskt ganska svårt att kontrollera vart produkten hamnar. Dock så tycker jag att den är bra på det sättet att den håller produkten nere och man får inte en massa spill när man öppnar. Så har jag plockat upp med pensel från plutten, så tycker jag den fungerar riktigt bra. Så jag gillar dessa förpackningar mer än de gamla. 
Färgerna jag har heter Opulent och är en brun-grå färg med massa fint skimmer. Pearl som är en ljust gultonad färg som är perfekt som highlighter eller som en ljus skimrig skugga över hela locket. Den sista skuggan heter April och är en svagt rosa/aprikos färgad skugga med skimmer, den är verkligen hur fin som helst och är såklart jättesvår att fånga på bild. 
Har ni hunnit testa några av de nya eye dust-en? Någon ni gillar lite extra? 

Make up store has improved their packaging for their eye dusts. I like this new packaging, it's easy to see what color is in the jar. The little thing in the lid is great to pick up product from and it also keeps the product down in the jar so that when you open it you don't get eyeshadow everywhere. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!