lördag 22 oktober 2011

Dermalogica Total eye care SPF 15

Denna multifunktionella kräm för huden runt ögonen förbättrar hudstrukturen, reducerar svullnad och döljer mörka ringar samtidigt som den skyddar mot skadliga UV-strålar. Aktiva ingredienser:
*Natrium PCA som binder fukt
*Mjölksyra mjukgör och förbättrar hudstrukturen runt ögat
*Titandioxid ger ett fysikaliskt UV-skydd SPF 15
*Spirea, hydrocotyl och bisabolol ger fasthet samt reducerar svullnad och fina linjer
*Järnoxid reflekterar ljus och döljer mörka ringar.

Som ni ser så är denna krämen lite lätt färgad, detta är inget som märks på huden då den smälter in fint utan att ge någon färg alls. Den känns väldigt behaglig och den återfuktar huden väldigt bra. Jag gillar att den har lite SPF i sig då huden runt ögonen är väldigt känslig. Den dämpar puffigheten på morgonen helt okej. Däremot så märker jag inget på mina mörka ringar under ögonen men det kan jag leva med då jag ändå alltid använder concealer där. Den är väldigt dryg, den lilla mängden på bilden räcker till båda mina ögon. Kostar ca 490:- hos återförsäljare. Denna kommer jag absolut köpa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!