fredag 4 november 2011

Decleor Post Wax

Detta är en lätt kräm, eller en emulsion snarare, som mjukgör, återfuktar, lindrar och lugnar huden efter vaxning. Den fördröjer återväxten och gör hårstråna svagare samtidigt som inåtväxande hårstrån och synligheten av ojämnheter minimeras.
Den ska användas en gång om dagen i 6 dagar efter vaxning eller annan typ av hårborttagning.
Jag använder den bara direkt efter vaxning, och då jag inte har varken grova eller särskilt mycket hår på benen så vet jag inte om jag tycker den fördröjer återväxten. Men däremot så återfuktar den väldigt bra samt att den har hjälpt en hel del mot små hårsäcksinflammationer. De små röda prickarna man får efter vaxningen försvinner mycket snabbare. Den kostar 269:- för 125 ml hos salonger som säljer Decleor.
Kommer jag köpa den igen? Inte till att börja med då jag kommer använda min vanliga bodylotion efter vaxning men får jag mer inåtväxande hårstrån och små inflammationer så kommer jag nog köpa den igen för att slippa det.

1 kommentar:

  1. Sv: Haha, är det inte förjävligt egentligen? Att folk inte ens kan HANDLA... :(

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!