torsdag 3 april 2014

Crabtree & Evelyn Pomegranate Hand Therapy

Sensate tiden har den här handkrämen från Crabtree & Evelyn funnits i min väska. Den doftar granatäpple, fast samtidigt lite kryddigt. Krämen innehåller bland annat shea smör som verkar läkande, macadamianöt, granatäppel, druvkärn och arganoljor som återfuktar huden. 
Själva tuben är gjord i plåt och har en härlig retrokänsla, designen på tuben är fin. 

Jag använder den vid behov, vilket blir i stort sett dagligen. Den känns härligt krämig och smörig, men blir inte kladdig. Jag har inga stora problem med supertorra händer och jag tycker den fungerar jättebra, däremot så kan jag tänka mig att den kanske inte riktigt är helt tillräcklig om man har problem med torrsprickor och liknande.

En tub på 100 ml, dubbelt så stor som min, kostar 125 kr på Kicks
Denna har gjort mig nyfiken på deras andra produkter, tänkte kika närmare på dom när jag får chans.
Har ni några tips på vilka av deras produkter jag inte får missa?


Been loving this hand therapy in pomegranate from Crabtree & Evelyn lately. It keeps my hands moisturized and smooth, the scent is a bit fruity but yet a bit spicy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!