söndag 20 april 2014

The Body Shop English Dawn White Gardenia EdT

Denna EdT är en av The Body Shop's nyheter som lanserades för några veckor sedan. Jag var väldigt nyfiken på den och köpte den så fort jag fick möjlighet. Den öppnar upp med frisk bergamott som sedan övergår i en diskret ton av tuberos i samklang med vit gardenia.

Jag brukar gilla gardenia och jag gillar även den här. Den är väldigt frisk och fräsch samtidigt som den är blommig. Verkligen en fin vårdoft.
Flaskan är på 50 ml och kostar 265 kr, vilket jag tycker är ett bra pris för en så trevlig parfym. Hållbarheten på min hud är inte jättebra, en tre timmar sisådär. Men det är helt ok. 

I serien finns även Shower gel, body lotion och fragrance mist. Jag närde mig med att enbart skaffa EdT:n, mest för jag inte har behov av varken body lotion eller duschkräm just nu. För de doftar ju precis lika gott som parfymen. 
Jag kan verkligen rekommendera att ni sniffar på denna om ni har vägarna förbi The Body Shop och ni är ute efter en parfym att ha i vår.



This is one of the body shop's new perfumes, with white gardenia. I really like gardenia so I was very exited over this one. It doesn't have that strong gardenia scent but it's there. This is a quite fresh spring scent. And the price is good aswell. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!