torsdag 15 januari 2015

Daisy Beauty Expo 2015

I lördags var jag precis som många andra skönhetsbloggare på Daisy Beauty's första skönhetsmässa, Daisy Beauty Expo som hölls i Tändstickspalatset mitt i Stockholm. På plats fanns runt 30 märken och utställare, för de som ville fanns det föreläsningar att gå på. 7 stycken totalt. Det bjöds på frukost, lunchbuffé och after work. 

Jag tog inte alls så mycket bilder som jag planerat, var fullt upptagen med att ha roligt och prata med alla utställare och bloggkollegor. Jag var på 4 av föreläsningarna, fick naglarna fixade i Frida Selkirk's monter åt både frukost och lunch. Hade gärna fått en doftkonsultation hos Dior men det hanns inte med tyvärr. Så gick jag runt bland alla utställare såklart, de som ställde ut var Dior, Dermarome som har bland annat Decleor, Bliss, Bareminerals, Depend, Ren, Loccitane, Pür minerals, Medik8 sverige lanserades, för att nämna några. 

Vill ni se vilka som fanns på plats och även läsa i deras bloggar vad de skrivit om mässan finns en lista på Kicki's blogg här


Rengöring, ansiktskräm och olja från Bon natrual oils. 

Bareminerals fanns på plats

Elemis är ett nytt märke för mig

En flaska Miss Dior från 1948, så otroligt vacker


På sista bilden ser ni alla påsar jag fick med mig hem med prover. Det var otroligt generöst med prover. Jag har bara positivt att säga om mässan, allt kändes så välplanerat och uttänkt. Man kände sig med ens välkommen när man kom, blev välkomnad, fick namnbricka och kunde boka in sig på föreläsningar. Maten var jättegod, föreläsningarna var riktigt bra. Utställarna var väldigt tillmötesgående och ville berätta om sitt märke och sina produkter, vilket jag inte upplevt på andra mässor. Jag ville besöka alla montrar vilket inte heller brukar vara fallet, allt kändes intressant. På andra skönhetsmässor jag varit på så har det varit väldigt mycket plastik och fillers, vilket inte intresserar mig särskilt mycket. Här fanns massa hudvård, naglar, make up och annat skoj. 

Det jag tyckte var lite svårt var att hinna med allt man ville göra, hade gärna gått på en till föreläsning och stannat lite längre vid alla montrar. Det känns verkligen som andra pr-företag har en del att leva upp till efter den här mässan. Jag vill tacka Kicki och hela Daisy beauty teamet som rodde ihop mässan, den kändes otroligt proffsig. Tack för att jag fick komma, hoppas på att få komma nästa år igen. 

Den här dagen kommer jag leva på länge.

Last saturday I went to Stockholm to go to a huge beauty event that Daisy beauty arranged. It was so amazing and overwhelming at the same time. I loved every minute and to meet all blogcolleauges. I learned a ton. I would love to do this next year again.  


1 kommentar:

  1. Det var verkligen jätteroligt! Blev väldigt väldigt intensivt :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!