tisdag 15 maj 2012

Recension Max Factor False lash effect waterproof

Max Factor False Lash Effect waterproof mascara.
Har använt denna mascara ett par månader nu och känner att det är dags för ett litet utlåtande.

Den är vattenfast, ska ge både längd och volym. Den kostar ca 175:- har jag för mig. Finns att köpa på bl.a. Kicks, Åhléns, Ica maxi mm.

Jag tycker inte den ger någon direkt volym, så jag använde den ett tag för att se om den blev lite bättre, upplever att de flesta mascaror blir det om man använt dom ett tag. Men denna är likadan i Formulan som när jag köpte den, bra för er som gillar det. Den ger hyfsat bra längd och separerar fransarna fint. Den sitter bra med, precis som en vattenfast mascara ska göra, den tål regn, tårar ja det mesta, men börjar man att gnugga och torka när den fått regn eller så på sig så smetas den ut. Den håller även mina fransar böjda och fina hela dagen.

Så för sitt humana pris, att den gör det den ska, minus för volymen, tycker jag det är en bra vardagsmascara. Enkel att applicera, den har en stor pigg borste. När man blivit lite mer bekant med den så är den bra och faktiskt smidig att använda, tycker jag. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att köpa denna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!