söndag 22 december 2013

Nars Smudge proof Eyeshadow base

Jag har väldigt oljiga ögonlock och har länge använt mig av en vanlig ögonskuggs primer, typ lumene's eller urban decay eyeshadow primer potion, och sedan lagt en kräm ögonskugga ovanpå. Det är den enda kombinationen som har funkat för mig och verkligen hållit hela dagen utan att skuggorna lägger sig i veck. Bara använda kräm ögonskugga eller bara använda en primer har inte fungerat och skuggan har lagt sig i veck efter någon timme. 

Jag har hört väldigt mycket bra om Nars smudge proof eyesahdow base på utländska bloggar och youtube, så skrev Nina om den också. Så då tänkte jag att, ja jag får väl ge den en chans då. Och om jag är glad att jag gjorde det. Den håller ögonskuggorna på plats hela dagen även på mina super oljiga ögonlock. 
Förpckningen har den där gummiaktiga ytan precis som andra Nars produkter har så den blir ganska smutsig efter ett tag. Den har en filtspets applikator, precis som ett läppglans, och själva produkten har en vit färg. När man applicerat den är den dock transparent. 
Jag upplever att det är något svårare att tona ut skuggorna med denna jämfört med de jag provat innan men med tanke på hur bra de sitter sedan är det inget jag stör mig på alls. 

Det har blivit väldigt mycket smidigare för mig att använda ögonskuggor nu när det räcker med att använda denna innan så vet jag att de sitter där de ska sen. Jag kommer nog aldrig använda någon annan primer igen. 

Denna finns att köpa på Sephora och kostar ca 200 kr.



Nars smudge proof eyeshadow base has changed my life forever. This is the only primer that I've tried that actually keeps my eyeshadows in place for an entire day without creasing. I will never use anything else in my entire life, I think.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!