tisdag 6 november 2012

GloMinerals Pressed Base

GloMinerals har baser i olika former, flytande, lösa och pressade, en för varje smak. Jag har alltid varit förtjust i de lösa baserna då jag tycker de ger ett fint glow till huden. Men nu har jag gett den pressade varianten en chans. Täckningsgraden på denna är helt täckande, men beroende på vad för typ av borste man applicerar den med kan man få en lättare täckning om man vill det. Den kommer i en blank svart puderdosa som är ganska lätt. Det förjer även med en applikator, en rund svamp som jag brukar använda till om det är något extra rött parti jag vill täcka, en finne som dykt upp över natten eller så.


Detta är nyansen Natrual Light.

Själva purdet är en pressad kaka, det innehåller enbart mineraler och innehåller inte något bindemedel. För att det ska bli en kaka så har man pressat mineralerna väldigt hårt, så det går sönder lättare än ett vanligt puder. Använder man sig av en borste ska man även tänka på att man inte rör runt i pudret, man bara "doppar" sin borste och applicerar med cirkelrörelser på huden. Jag gillar pudret det ger en något mer matt finnish än de lösa varianderna, då det är mer täckande än vad jag brukar använda så kan det göra att jag ser lite mer sminkad ut. Om jag lägger på för mycket vill säga. Det är en bra foundation som jag vet många gillar och även jag gillar denna skarpt. Så detta kommer jag köpa igen. Kostar ca 449:- hos återförsäljare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!