torsdag 29 november 2012

IsaDora Mineral Rouge Summer Berries

Detta är ett av IsaDoras mineral rouge, min är i nyansen Summer Berries. Detta är ett rouge med en hel del skimmer, inte glitter på något sätt men skimmer. Det ger ett fint glow till kinderna. Det är väldigt pigmenterat så man får vara lite försiktig så man inte överdoserar. Summer Berries är en varm lite bärig nyans som jag ser som en ganska safe nyans som de allra flesta kan bära. Dessa rouger innehåller inget talc vilket jag tycker är superbra.

Burken är som ni ser en av de typiska mineralsminks burkarna, vilket betyder att har man den i sin sminkväska så kommer man ha rouge överallt när man öppnar burken. Det jag brukar göra för att undvika det är att ta några bomullsrondeller och lägga i burken och sedan stänga locket. Det fungerar som en stopper så att rouget stannar kvar i burken.

Här ser ni rouget på bar hud, jag har packat på färgen så den är inte såhär stark på kinderna. Tar man lite i taget är den lätt att bygga upp till önskad täckning. Detta har blivit ett av mina go to rouger på senaste tiden då det passar med det mesta.

Jag har för mig att jag haft ett som hette Iced Candy eller något liknande innan som jag gillade skarpt, det var med om en olycka så det har jag inte kvar. Men det var också en fin nyans, något kallare än SB.

Finns att köpa där IsaDora säljs bl.a. Kicks, Åhléns, Ica Maxi, Coop Forum. Jag har för mig att detta kostar ca 150:- vilket inte är farligt alls med tanke på hur länge man kommer ha sin burk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!