söndag 24 februari 2013

Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit Facial Wash

Pheew det var inte det kortaste namnet på denna rengöringen.
Det är en gelrengöring som löddrar och har en frisk doft av grapefrukt. Den kostar ca 70 kr och finns i en del större välstorterade matbutiker och även på apotek.

För att vara en budget rengöring så gillar jag den faktiskt riktigt mycket. Den gör rent ansiktet effektivt och doften är fräsch. I och med att den löddrar så kommer den vara mer uttorkande på huden än tex. en mjölk, så att man tänkter på det. Är man väldigt torr i huden så kanske denna inte är den bästa. Men har man en kombinerad hud så är den jättebra. Jag tycker inte den är något vidare dryg, men för det priset så förväntar jag mig inte det heller. Nä, jag tycker detta är en väldigt bra budget rengöring. Själv har jag min ståendes i duschen. Flaskan har en pump så den är väldigt smidig att använda också. Jag tror jag kommer köpa denna igen, om jag inte hittar någon annan jag vill prova emellan.
Har ni provat den?


This is a facial cleanser from Neutrogena, it smells like pink grapefruits. So fresh! I really like this for my combinated skin. I don't think it will work as well if your have a bit dryer skin though. It's not really expensive either, about 70 Swedish kr. I think I will buy this again.

5 kommentarer:

  1. Jag också gillar den väldigt mycket!:):)

    beautinika.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Jag har bara testat den i orginal doften, den oranga. Men den gillar jag! Köper den till sonen som är femton, jag vill inte att han ska ha alltför starka grejer till rengöring. Vi har en ståendes i duschen med som vi fyller på, och den brukar jag använda när jag duschar och tvättar håret. Jag har fuktkrämen i Pink Grapefruit, den använder jag ibland. /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad doftar den? Åh så bra att du köper något :) tänk bara på att han bör återfukta med något milt efter rengöring bara annars torkar man bara ut huden och då kan utslag och sånt bli värre. Är fuktkrämen bra? Jag har funderat på peelingen med :)

      Radera
    2. Orginal doften är mild, svår att beskriva, men luktar gott! Nostalgiskt på något sätt. Det var faktiskt ett tag sedan nu jag använde den. Återfukta är ett måste, och fuktkrämen därifrån använder jag ibland på kvällen innan annan kräm, om jag har lite mycket finnar. Någon gång har jag haft den på morgonen innan tex solkräm eller enbart klart, men den innehåller menthol, så blåser det känns det lite kylande och kallt i ansiktet. Därför vill jag hellre ha den på kvällen. Men den känns bra annars!
      Peelingen har jag också mellan varven, gillar också! /Lotta

      Radera
    3. Åh vad spännande med mentol i en dagkräm! Ska kika både på den och peelingen tror jag :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!