onsdag 19 juni 2013

Recension Lypsyl Body Cream

Denna Body Cream från Lypsyl fick vi med från eventet med Daisy Beauty, Fenjal och Lypsyl.
Det är en body cream med naturligt näckrosextrakt som ska återfukta och skydda huden. Krämen ska absorberas snabbt och göra huden mjuk och balanserad. Den skall med fördel kunna användas både på kroppen och i ansiktet.

Jag har testat krämen sedan eventet och känner att jag kan ge min åsikt om den.
Först upplevde jag krämen som lite kladdig och att den inte absorberades särskilt snabbt av huden. Men så applicerade jag inte riktigt så mycket av krämen så kändes det mycket bättre. Jag upplever dock att den lämnar en hinna på huden ett tag efter jag applicerat den. Detta gör att jag helst applicerar den på kvällen efter dusch eller bad, då jag inte ska ta på mig tex jeans direkt efter. 

Trots att den lämnar en hinna kvar så tycker jag den återfuktar riktigt bra, iallafall nu på sommaren. Jag tycker faktiskt att den är riktigt prisvärd. Doften är fräcsh åt blomsterhållet men inget som sitter i eller så. Ett väldigt bra budget alternativ, som dessutom finns i fackhandeln och dagligvaruhandeln. Den kostar ca 25 kronor. 
Jag vill tillägga att jag inte testat krämen i ansiktet utan bara använt den på kroppen. Hur den är i ansiktet kan jag alltså inte säga något om, jag kommer inte heller prova den i ansiktet.




Tested this new body cream out, I find it really good. It does leave a residue on the skin though. So I usually use it in the evenings. The scent is nice and not overwhelming at all. I think this is a really great deal for a good price. It costs about 25 Swe kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!