torsdag 5 februari 2015

The Body Shop Smoky Poppy

Lagom till alla hjärtans dag släpper The Body Shop en ny kollektion vid namn smoky poppy, som bland annat innehåller vallmofröolja. I serien finner vi de "vanliga" produkterna som skrubb, body butter, duschkräm med mera. Men också en kul nyhet, badbomber! Så kul att de släpper badbomber, hoppas att de fortsätter med det. 
Till själva doften på serien så har jag lite blandade känslor, jag hade hoppats på mer liksom. En del av produkterna jag fått hem för test har en lite tvål aktig doft och någon annan doftar nästan lite tant. De jag gillar mest doftmässigt är badbomberna och skrubben. 

Vallmofröoljan hamnar rätt så långt ner bland ingredienserna, de säger att den ska verka återfuktande och i skrubben finns frön. Det finns fler ingredienser som hamnar över oljan som är återfuktande så de återfuktar bra. Men får lite samma vibbar som med Arganserien om ni kommer ihåg.. Serien får namn efter något som det inte finns mycket av i produkterna. 

Men men som sagt det är bra produkter och gillar man doften så är det en win. 

Har ni hunnit dofta på serien? Vad tycker ni om den?
Är det någon produkt ni vill läsa mer om så säg till bland kommentarerna. 


New range launch from The Body Shop. Smoky Poppy. Love the packaging!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!