tisdag 28 april 2015

Clinique Jenna's Essentials

I söndags kom jag hem från Helsingfors kryssningen med Daisy Beauty, jag jobbar på ett inlägg om det så det kommer upp så fort som jag hinner. 

Jenna's Essentials är en palette från Clinique med fyra ögonskuggor. De går i neutrala toner. För det första, jag tror inte att jag nämnt något i bloggen om hur fina Clinique's paletter är. Alltså förpackningarna, silverfärgad framsida och på baksidan står namnet på skuggorna, spegel finns i locket och de känns gedigna. 

Så, med det sagt kan jag fortsätta prata om denna paletten. Vi har en ljus nästan vit matt skugga, en brun skugga med satin finish, en beige skimrig skugga och en svart skugga med grönt smått smått glitter. Glittret är inget som fäller eller syns så mycket för den delen heller, det ger ett litet grönt sken till den. 
Det är lite varierande kvalitet på skuggorna i den här paletten, den vita skuggan är väldigt dåligt pigmenterad och känns kritig. Den bruna och den beiga är de som är bäst och applicerar ganska jämnt och med bra pigment. Den svarta är inte fullt så kritig som den vita men applicerar ojämnt den med men går att bygga upp bättre än den vita. 
Så lite besviken på kvaliteten annars är det ju en himla fin och användbar palette som går att variera sig med. 



Skuggorna är swatchade på bar hud. 

Jenna's Essentials from Clinique is a very pretty palette. The white and the black shadows are a bit chalky though and doesn't go on so smooth as I would like them to. The other two colors are great though. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!