fredag 1 januari 2016

Real Techniques Bold Metals Collection Essentials Kit

Strax innan jul så fick jag det här kitet i julklapp av Real Techniques. Det är deras Bold Metals Collection Essentials Kit. Kitet innehåller tre borstar från Bold Metals serien, en rouge borste, en ögonskuggs borste och en puder borste. Puder borsten är snedskuren och finns bara i detta kitet. De andra två finns att köpa separat om man vill. 

Puder borsten är väldigt stor och otroligt mjuk, rouge borsten är ganska kompakt så man får vara lite försiktig när man applicerar rouge med den då den ger mycket täckning. Ögonskugge borsten är ganska stor så den funkar bra till att lägga en skugga över hela locket, jag använder den även till att tona ut kanter och så på skuggor. 
Jag tycker borstarna är jättefina i sina metallfärger, väldigt mjuka och sköna att jobba med. Dock så tycker jag att de är lite dyra i förhållande till de vanliga RT borstarna och jag föredrar de vanliga framför dessa även om de är väldigt snygga. Men de vanliga är bättre och till bättre pris. 

Kitet finns bland annat på eleven. 699 kr får man ge för ett kit.

Real Techniques Bold Metals Collection Essentials Kit
Love how these brushes look with their metal look. But I think that they're a bit too pricy if you compare them to the regular RT brushes and the fact the the regular brushes are better then these. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!