söndag 28 februari 2016

BareMinerals BareSkin Concealer

BareMinerals släpper en ny heltäckande concealer i sin BareSkin serie, BareSkin Concealer. Concealern ska vara en heltänkande med samtidigt lätt i formulan. Den ska täcka både mörka ringar under ögonen och andra ojämnheter i huden såsom pigmenteringar eller röda partier. Den innehåller antioxidantrika stamceller från syren och återfuktande humectanter. 

BareMinerals BareSkin Conealer

Vad jag tycker är bra med BareMinerals BareSkin Concealer

  • Förpackningen är liten och smidig, enkel att använda
  • Formulan är otroligt lätt och blandas ut smidigt
  • Den är näst intill heltäckande, har annars svårt att täcka mörka ringar under ögonen men denna klarar det bra
  • Den känns återfuktande på huden runt ögonen
  • Lite räcker långt, den är mycket drygare än vad man tror
BareMinerals BareSkin Conealer


Den har en filtspets applicator, vilket jag tycker är lite onödigt jag hade mycket hellre sett att den kom i en liten klämtub istället. Priset ligger på ca 385 kr för 6 ml.

Kort summerat så tycker jag att det är en riktigt bra concealer som man lyckats med. Men förpackningen drar ner betyget lite då det känns mer hygieniskt med en klämtub. Nyansen jag har är Light och den funkar fint för mig. Totalt finns det sex nyanser att välja på. 

Har ni hunnit prova BareSkin conealer än? Är det något ni är nyfikna på? 

I have been trying this new BareSkin Concealer out from BareMinerals for a while. And I really like it, the formulation is light and very high coverage. It does feel a bit moisturising on the skin. The only thing that i have to complain a bit over is the packaging. It would be a lot more hygienic to have it in a squeezy tube. Why do they always consist on having stuff with these wand applicators? I mean it's not too thick to have in a squeezy tube. 
Well other than that I love it. I have it in the shade Light. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!