torsdag 25 februari 2016

Yves Rocher - Rose Oud EdP

Rose Oud från Yves Rochers Secret D'Essence serie är den senaste i serien och lanserades för några veckor sedan. Flaskan ser ut som de andra i Secret D'Essence serien, den här är mörkt lila på gränsen till svart. 
Bland doftnoterna hittar vi såklart ros och oud från agarträdet. 

Rose Oud


Lite kort om doftnoten oud

Det tropiska agarträdet, som härstammar från Sydostasien och även kallas "Örnträd", lever upp till det namn befolkningen har gett det. När trädet utsätts för yttre, ofta naturlig, påverkan försvarar det sig genom att över tid producera ett mycket väldoftande harts. Det ger ifrån sig en doft som är både träig och djurisk. Agarträdet odlas på Laos och har genomgått de mest strikta kvalitetskraven på spårbarhet.
Jag har de andra dofterna från Secret D'Essence serien, Voile D'Ambre, Vanille Noir, Tendre Jasmin och Neroli och ingen av dessa har gjort mig besviken. 

Rose Oud är inte heller ett undantag. Den känns unik och har en tyngd i sig som gör att den känns sofistikerad, den är lite kryddigare vilket jag älskar. Doften sitter kvar relativt länge på mig, ca 5-6 timmar. I min näsa så doftar den inte jättemycket ros, den finns där men tar inte över, ouden är mer tydlig i min näsa. Jag känner även lite amber, det ska finnas spiskummin också men den känner jag faktiskt inte. 

Jag tycker att hela Secret D'Essence serien är riktigt bra och intressanta parfymer till ett bra pris. De kunde likaväl ha kostat dubbelt så mycket och jag hade fortfarande varit lika nöjd med dom. En flaska på 50 ml har ett ordinarie pris på ca 449 kr, vilket jag tycker är ett bra pris för en parfym av den kvaliteten. Yves Rochers webshop brukar dock i princip alltid ha erbjudanden på dessa så har man lite tur kan man få dom till ännu bättre pris. 

Jag är så exalterad över Rose Oud, den passar mig perfekt. Kan verkligen rekommenderas. Som vanligt när det gäller parfym ska man alltid dofta och testa själv innan man köper. 

Har ni provat någon av Secret D'Essence parfymerna? Eller kanske till och med provat Rose Oud? Gillar ni dom lika mycket som jag gör? 

Really like this new scent from Yves Rocher Secret D'Essence range, Rose Oud. It contains oud from the agar tree, rose, and ambre. This scent is the type of scent that I usually like. A bit heavier and a bit spicy. On my skin it stays on for about 5-6 hours. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!