söndag 21 februari 2016

Ekologisk Hudvård från Apoliva

Eco dagkräm från Apoliva är ekologisk och innehåller bland annat fuktgivande aloe vera, avokado olja som innehåller vitamin E och betakaroten, samt aprikoskärnolja som är rik på omega 6 och 9. 

Ekologisk Dagkräm från Apoliva
  

    

Apoliva Ekologisk Dagkräm


Förpackningen är en tubvariant med praktisk pump vilket känns hygieniskt och bra.
Jag har använt den ett tag och den har bra ingredienser och bra egenskaper men för min hud så är den alldeles för tunn. Den ger inte tillräckligt med fukt till min hud, som faktiskt blivit lite fnasig och yttorrheten kommer som ett brev på posten.

Därmed inte sagt att den är dålig för som jag nämnde innan, den har både bra ingredienser och egenskaper. Jag skulle säga att den är mer passande för en lite fetare hud som inte behöver jättemycket fukt och näring. Jag tror att det är en väldigt bra sommarkräm för många blandhudar.

Tuben innehåller 50 ml och kostar ca 169 kr och finns på Apoteket.

I serien finns även en nattkräm, en ögonkräm och en rengöring. Nattkrämen har jag också testat så den kommer att komma i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!