lördag 26 januari 2013

Burt's Bees Acai Lipbalm

Jag tillhör den typen av människa som alltid bär med mig onödigt mycket läppgojs. Och i vinter har jag gillat detta ekologiska läppbalsam från Burt's Bees extra mycket. Till skillnad från min Super Soothing cream så är denna i stiftform, vilket gör att det är smidigare att bara slänga på i farten liksom. Detta har gjort att jag använt det mycket flitigt, särskilt i bilen till och från jobbet. Som jag nämnde innan så är det alltså helt ekologiskt och innehåller Acai. Det är därmed väldigt rikt på antioxidanter. Det hållet läpparna mjuka och smidiga, och jag föredrar detta framför många andra läppbalsam. Det doftar gott och bärigt dessutom. Dessa finns på bl.a. Kicks jag har även sett dom på Lindex. De finns i ett par tre olika varianter och kostar ca 40 kr. Jag kommer absolut att köpa mig ett nytt när detta tar slut.

10 kommentarer:

  1. De här är dussinvara hos mig. Har på jobbet, i väskan, i jackfickan i sovrummet i... Bästa som finns mot torra läppar. Min favorit är det röda, tror att det är med granatäpple

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är super :) osäker på om jag sett det röda.. Får spana in det :)

      Radera
  2. Just den smaken är min favvo! Älskar de flesta av Burt's-stiften, men den där är godast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den känns fräsch på nåt sätt. Fanns en med mint och en med honung men denna passade mig bättre :)

      Radera
  3. Jag är nyfiken på dom här, men jag är lite försiktig med naturprodukter eftersom många innehåller nötolja/mandelolja. Jag är allergisk mot det, att ha i vanlig crème så jag har det på kroppen/ansiktet går bra, men att sätta det på läpparna vill jag inte. Risken är ju stor man slickar det i sig. Det kanske inte är så farligt, men jag tycker det känns onödigt.
    Är annars för att undvika mineralolja på läpparna, speciellt vintertid./Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså när det kommer till hudvård och sånt här så brukar man alltid ta bort den sk allergenen i tex nöt oljor eller citrusgojs så att allergiker ska kunna använda det också. Så jag tror inte det är någon fara.. Men som du säger så känns det onödigt att chansa. Dessa innehåller sötmandel olja så du vet :)

      Radera
    2. Tack så mycket för info! Bra att veta att dom tar bort allergenet. Då kan man i alla fall testa./Lotta

      Radera
    3. Det var så lite så :) jag tror inte det är någon fara men prova lite i armvecket först för att se om det händer något. Gör det inte det brukar det vara lugnt :)

      Radera
  4. Nyfiken jag blev, det kanske vore nåt för mig också. Kul att prova nytt ibland. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltid kul att prova nya produkter :) särskilt om det är rekommenderat från andra, tycker jag då :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!