tisdag 29 januari 2013

Kerstin Florian Harmony Bath & Body Oil

Denna bad och kroppsolja från Kerstin Florian är lugnande och återfuktande, återfettande, den är även bra för gravida. Bäraroljan är en ekologisk solrosolja, de eteriska oljorna är geranium, lavendel och grapefrukt.


Jag använder min främst i badvattnet när jag badar. Man kan använda den ensam att smörja in kroppen om man är väldigt torr, eller blanda den med sin vanliga kräm till kroppen. Men jag föredrar att ha den i badvattnet. Jag brukar ta ungefär 1,5 msk i ett bad, så har man den i badet är den inte superdryg. Det är den däremot om man använder den till att smörja sig eller blanda med sin kräm. Den doftar fräscht åt citrushållet, inte syntetiskt på något vis, bara mjukt och lugnande. När jag har denna i mitt badvatten så behöver jag inte smörja mig alls efteråt, väldigt smidigt vissa dagar. Den är på 118 ml och kostar ca 479 kr, saftigt, men den är ganska dryg. Jag hade kunnat tänka mig att köpa denna om jag var gravid, dels för att smörja magen och dels för att ha när man badar. Som gravid kan man ju inte använda alla produkter med eteriska oljor men denna går alltså bra. Det finns några fler som också är ok om man är gravid, men det kan man ju kolla upp i sånt fall. Men jag hade nog inte köpt den annars, den ÄR bra, men jag är lite tveksam till om jag köper den igen.. Det får vi se i framtiden, finns ju alltid så mycket nytt att prova! 

*Denna produkten har jag fått att prova från jobbet då vi hade kurs med Kerstin Florian. Detta har inte påverkat mina åsikter om produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!