fredag 10 maj 2013

Make up store Exit

För ett tag sedan skaffade jag Exit från Make up store, ett nude färgat läppstift. Det är i formulan sheer så det är inte helt täckande, men man kan bygga upp täckningen ganska mycket om man lägger flera lager. Det känns skönt och mjukgörande på läpparna. Appliceringen blir jämn och fin.

På mig så blir detta väldigt nude, så jag behöver lite tyngre make up på kinder och ögon för att det ska se bra ut. Alternativt så har jag det under svagt färgade gloss. Jag gillar det faktiskt mer än vad jag trodde första gången jag provade det, så tror jag att det här med nude-läppar är lite av en vanesak. Jag har ganska pigmenterade läppar naturligt så det känns lite konstigt i början, men efter ett tag så trivs jag bra i det.

Stiftet drar lite åt det rosa hållet, vilket ni ser på swatchen längre ner.
Vad trivs ni bäst i? Nude eller färg?





This is Exit from Make up store, a nude lipstick. Feels nice and moisturising on the lips. First I wasn't shore that I liked this color on me, but after a while it kind of grew on me.
What do you say? Are you into nude lips?

6 kommentarer:

  1. Såg underbart ut på swatchen! Jag har svårt för nude då jag också har pigmenterade läppar, men sheer nudes går bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sheer nudes är det enda som funkar för mig med. Men är riktigt sugen på Illamasqua Absorb :)

      Radera
  2. Jag trivs bra i både och, det beror på tillfället, men jag är absolut ingen stor konsument av läppstift tyvärr...:-)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar nude! Men försöker testa på lite färg :} haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att det är en vanesak åt båda hållen :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!