torsdag 30 maj 2013

Orly Choreographed Chaos

Först ut av de tre lacken från Orlys sommarkollektion är knalligt rosa Choreographed Chaos. Färgen på detta lacket är helt underbar, kall knallig bubbelgums-rosa. Det har ett svagt blått skimmer, på naglarna så syns det i vissa ljus och ger färgen lite djup. Jag tokgillar den här färgen!

Till appliceringen av detta lack då, inte lika underbar som färgen. Det var aningens skirt, tre lager på mina bilder, och då är det fortfarande ojämnt på sina ställen. Så kändes lacket liksom lite kletigt att lacka med, fast det var tjockt eller så, det var snarare så att det torkade väldigt snabbt på nageln. Så, när jag drog med penseln andra draget för att täcka nageln så drog det med sig det som redan var där. Det är nog den bästa förklaringen jag kan åstakomma utan att skriva en roman. Hoppas ni förstår ungefär hur jag menar ändå.

Detta är det första lacket från Orly jag provar, jag hoppas att de andra två jag har är bättre vid appliceringen.

Jag använde Trind Nail Repair som underlack och CND Air Dry som överlack. Torktiden på lacket var bra.



Här kan ni se skimret, det ser vitt ut här men det ÄR blått.

This is my first meeting with Orly, hot pink Choreographed Chaos. A lovely color, don't you think? I totally love the color. But the application is not as perfect as the color, it was a bit messy and hard to get where I wanted. Other than that I love this polish.
Three coats on the pictures, I used Trind Nail Repair as base coat and CND Air Dry as top coat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!