lördag 23 november 2013

Recension Idun Minerals Vatn

Vatn är en vattenfast mascara från Idun minerals. Mascaran är av "tubsort" vilket innebär att mascaran lägger sig som en tub runt fransen, tuben expanderar vid kontakt med vatten som är 38 grader eller mer och tuben släpper från fransen. Den ska även vara rik på olika mineraler.
Mascaratuben är blå med fint skimmer på. Borsten är av gummitypen med små piggar, jag brukar inte komma så bra överens med den här typen av borste då de tenderar att bara klibba ihop mina fransar.

Detta är den första tub-mascaran jag provar så jag har inget annat likvärdigt att jämföra med, jag brukar alltid använda "vanliga" vattenfasta mascaror. Det första jag lagt märke till är att den torkar väldigt fort och om man inte är väldigt snabb vid appliceringen så kommer fransarna att klibba ihop och det ser ut som jag har ungefär fem fransar. Detta har däremot blivit bättre ju längre jag använt den, kan vara jag som vant mig och blivit snabbare men kan också vara så att den blir bättre när den varit öppnad ett tag.

Den här typen av borste gör det dock väldigt enkelt att måla de undre fransarna, jag brukar alltid söla på undre ögonlocket men med denna borsten undviker jag det. Jag tycker inte att den klarar att hålla mina fransar böjda hela dagen, har spikraka fransar som aldrig vill hålla sig böjda, om jag jämför med de "vanliga" vattenfasta jag brukar använda. Däremot så är den så mycket enklare att tvätta bort, de jag brukar ha är svåra att tvätta bort så jag uppskattar verkligen att den är så enkel att få bort. 

Som ni märker finns det för och nackdelar med den här mascaran för min del. Priset ligger på ca 199 kr och med det i åtanke så får den här klart godkänt av mig. Den landar i "bra vardagsmascara" kategorin för mig. Smidig att tvätta av och håller böjen lite bättre än vattenbaserade mascaror.

Betyget blir 3 / 5

Har ni provat den? Vad tyckte ni?



I've tested this mascara out the past month or so. It's a tube mascara that comes of with water that's 38 degrees or more. It doesn't hold the curl on my lashes as good as a regular waterproof mascara but cause it's so easy to take of I still like it. The perfect everyday mascara for me.

2 kommentarer:

  1. ska tipsa dig om bareminerals mascaror, så himla bra! dyra men värt det :D

    SvaraRadera
  2. Inte provat & känner mig inte så sugen heller :O haha

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!