måndag 21 september 2015

The Body Shop Oils of Life


På Tisdag, den 22/9, lanserar The Body Shop en ny lite lyxigare serie med hudvård Oils of Life. Den röda tråden i serien är att produkterna innehåller fröoljor, det är tre oljor som man fokuserar lite extra på, svart kumminfröolja, kamelia fröolja och nyponfröolja. 
I serien ingår fyra produkter, en essence, en olja/serum och två olika krämer en lite tjockare och en i lite mer av en gel konsistens. 

The Body Shop Oils of Life


The Body Shop Oils of Life
De senaste utskicken från The Body Shop har haft så otroligt fina trälådor. 

The Body Shop Oils of Life
Här ser ni alla fyra produkter, visst är förpackningarna fina? 
Essensen är en ny produkt för mig, den ska skakas innan användning och den appliceras efter ansiktvattnet men innan serum eller kräm. Det den ska göra för huden är att återfukta. 225 kr / 160 ml. 

Revitalizing facial oil känns som att det kommer bli en riktig favorit, hos mig i alla fall. Den innehåller 99 % naturliga oljor. Det den ska göra för huden är att återfukta, bygga upp huden och ge lyster. 450 kr / 30 ml.

Intensely revitalising cream är den lite tjockare krämen av de två. Den hjälper till att kapsla in Essensen och oljan i huden så att underliggande produkter verkligen kan göra sitt under natten. 375 kr / 50 ml.

Intensely revitalizing gel cream är en lättare ansiktskräm som passar bättre för en kombinerad eller lite fetare hud. 375 kr / 50 ml

Det som jag tycker är lite tråkigt är att man lagt i Alcohol Denat i Essensen, vilket är en ingrediens som verkar uttorkande på huden. Det känns lite som att det går emot den återfuktande egenskapen som produkten ska ha. Men jag kommer ändå att prova den och har man en lite fetare hudtyp så kan den funka bra. Oljan tror jag verkligen kan vara jättebra så det ska bli riktigt kul att prova den. Jag gillar att använda oljor som serum under framförallt nattkrämer. Krämen innehåller också en typ av alcohol, vad man ska tänka på när det gäller alcohol i hudvård är att vissa alkoholer faktiskt är bra för huden. Den som är i krämen heter Cetyl Alcohol vilken är bra för huden. Jag kommer att använda den lite fetare krämen på natten och gel krämen på dagen till att börja med. Så får vi se beroende på hur kallt det blir i vinter, om jag behöver en lite kraftigare kräm på dagen också. 

Är ni nyfikna på någon av produkterna? Någon ni vill ha recension på? 

Got the new Oils of life range from The Body Shop. Super exited to try out the oil and the two creams. I'm a bit sceptical about the essence but i will try it and see what I think of it. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!