lördag 3 oktober 2015

Yves Rocher Botanical Eye Pencil

Yves Rocher har precis lanserat ett gäng med nya ögonpennor, de heter Botanical eye pencil och ska vara extra pigmentrika. Jag har fått hem 11 stycken av pennorna för test och tänkte visa er dom lite snabbt.

Yves Rocher Botanical Eye Pencil


Yves Rocher Botanical Eye Pencil


Yves Rocher Botanical Eye Pencil
Yves Rocher Botanical Eye Pencil
Det är väldigt kul att det finns lite annorlunda färger så som neonrosa, gul, orange osv.


04 Prune Pivoine, 10 Eucalyptus, 12 Bleu Agave, 13 Citron, 14 Capucine, 06 Baie Nude
03 Brun Ecorce, 15 Rose Fuchsia, 07 Bleu Pensée, 01 Noir Ebéne, 11 Bambou
Här har jag swatchat alla 11 pennor som jag har, de är otroligt pigmenterade vilket jag gillar massor. Jag har dock inte hunnit prova dom på så jag vet tyvärr inte hur bra de sitter, men det kan jag återkomma med så fort jag provat. 
Jag upplevde att den gula, Citron var ganska kritig när jag swatchade den så jag misstänker att den nog kan vara lite svårjobbad. Förutom den så var alla andra riktigt krämiga och mjuka, de gled på mjukt och fint. Mina spontana favoriter är Prune Pivoine, Eucalyptus, Capucine och Rose Fuchsia. 
Pennorna finns i butik nu och kostar ca 99 kr styck. Med tanke på hur mjuka och pigmenterade de är så tycker jag det är ett bra pris. 

New super pigmented eye pencils from Yves Rocher. Love the crazy colors too. The only one that did apply a bit chalky was Citron, the yellow one. All of the other pencils applied like a dream. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!