fredag 9 december 2011

Recension: Clarins HydraQuench Cream Normal / Torr Hy

Detta är en fräsch, smidig, mjuk kräm som absorberas snabbt. Den ska göra huden mjuk och smidig efter smörjning. Ge lyster och vara ett bra underlag för make up. Den återfuktar huden på djupet "torrhetslinjer och matt hy försvinner på en gång". Den ska även skydda huden mot dagliga föroreningar.
Detta är en jättehärlig kräm med hyffsad fräsch doft ändå, inte den där typiska Clarins doften som jag känner när jag tänker på märket. Den är skön och går snabbt in i huden och huden känns återfuktad, i ungefär fem minuter. Denna krämen tycker jag är på tok för lätt för att vara normal till torr hud. En kort stund efter jag smörjt in mig börjar jag känna att jag vill lägga på lite till. Och då är jag en duktig användare av serum innan krämen. Har du en normal till fet hud skulle jag tro att denna passar dig. Den kostar en slant dock, ca 535:- på tex Kicks eller Åhléns. Jag kommer inte att köpa denna igen då den var på tok för lätt för min hud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!