onsdag 27 juni 2012

Mac Club vs Definer WnW Comfort zone

Som många av er säkert redan uppmärksammat så har WetnWild en palette som heter Comfort Zone, kostar 89:- kaap! I denna har de gömt en skugga som är misstänkt lik Mac Club. Eftersom jag äger båda dessa så tänkte jag göra en jämförelse mellan de båda så kanske ni som funderat på Club göra ett fynd om ni tycker de är lika.
 Den vänstra är WnW och den högra är Club (blixt)
Samma sak här den vänstra är WnW och den högra är Club (utan blixt molnigt dagsljus)

Som ni ser så är WnW skuggan ganska mycket mer douchrome gillar man detta så är ju den helt klart ett bra köp. Skuggan från WnW är något rödare i färgen, syns bäst på nedersta bilden. Så är WnW skuggan ganska mycket mjukare än Club. Alltså jag kan ju tycka att WnW är en bra dupe till Club, men de har inte riktigt samma bruna nyans, Club känns mer diskret på nåt vis.
Är man ute efter ett bra alternativ till Club så kan jag rekomendera WnW Comfort Zone, kostar bara 89:- för hela 8 skuggor med bra pigmentering alla i jordnära färger.
Vad tycker ni? Känns det som ett billigare alternativ till Club?

2 kommentarer:

  1. Med blixt är dom ju ganska så lika :) Men måste säga att jag gillar den från WnW mer i detta fallet ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Ibland funkar de billigare pigmenten minst lika bra=) Det gäller bara att ha fingertops känslan kvare=) Ha en fin kväll !

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!