tisdag 19 juni 2012

Ögonskuggor från ArtDeco

För ett tag sedan så råkade jag komma över några ögonskuggor från ArtDeco till ett riktigt bra pris, och då är ju inte jag den som avböjer. Jag gillar liksom ögonskuggor :)

 Dessa sju blev det.
 Detta är en mörk grön som påminner om Mac Humid, fast denna känns mjukare i formulan.
De har ju så trevliga namn, detta är nr 49

 Här är en ljusgrön nyans, nästan åt det mintgröna hållet nr 248

 Här är en nudeskugga, perfekt för blending! Nr 220

 Även denna tillhör nudefamiljen men är något mörkare, nr 24

 Åh, här är skuggan jag blev mest imponerad av nr 245
 I min värld (Mac världen iaf) så är Smoke & Diamonds nog en bland de snyggaste skuggor som de producerat. Då jag inte äger S&D själv så kan jag inte göra en jättebra jämförelse men jag tycker denna tillhör rätt färgfamilj ändå. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.
 Men fin är den oavsett så det blev två swatches på denna.
 Nu till en aningen rostbrun nyans nr 230

 Och sist men inte minst burgundyfärgade nr 292
Den drar mer åt burgundy i verkligheten, var en väldans svår färg att fånga på bild.

Överlag så är skuggorna pigmentrika, krämiga (det är vanliga pressade puderskuggor men ni fattar vad jag menar) och lätta att jobba med. Det enda som stör mig är att jag inte kunde köpa en sån där palette att ha dom i samtidigt som jag köpte dessa, men det ska ju inte vara omöjligt att lösa.
Känner mig väldigt nöjd med alla dessa, särskilt nr 245, de kunde ju hittat på roligare namn men men. Bra skuggor är det och jag tror de ligger runt 85-90:- styck, vilket inte är så hemskt dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!