onsdag 27 juni 2012

Mac Shimmermoss vs Steamy

När jag ändå är igång och jämför lite olika skuggor så tänkte jag passa på att jämföra Mac Shimmermoss med Mac Steamy. Jag har haft båda ett bra tag och alltid tyckt att de sett rätt lika ut men aldrig tagit tag i saken och jämfört dom men nu så!

 Steamy till vänster och Shimmermoss till höger (blixt)
Utan blixt i molnigt dagsljus

Lika är de minsann, men finnishen på de båda skuggorna är olika. Steamy är en frost och Shimmermoss är en veluxe pearl. Det är helt klart mera tryck i Steamy, Shimmermoss är aningen "blekare" i färgen. Känns faktiskt lite onödigt att äga båda två eftersom det är i princip samma färg men med lite lite olika finnish. Nä hade jag vetat detta innan jag köpte dom så hade jag defenitivt bara skaffat mig Steamy, den är dessutom lite enklare att jobba med.
Vad säger ni visst ser de líka ut?

1 kommentar:

  1. Detta var värdefull info för mig för jag har precis köpt steamy och funderade på att skaffa shimmermoss också..

    Nu tror jag att jag låter bli..

    SvaraRadera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!