söndag 24 november 2013

Recension The Body Shop Honeymania Bubble Bath Melt

Honeymania bubble bath melt är en produkt med lyxiga bubblor och rogivande dofter. Den innehåller Community Fair Trade-producerad vildhonung från Etiopien och Community Fair Trade-producerat bivax från Kamerun. Passar bra för normal till torr hy. Produkten ska även mjukgöra, rengöra och verkar fuktbevarande på huden.

Produkten kommer i en stor burk på hela 300 ml och själva produkten ser ut och beter sig precis som honung. Jag brukar använda lite mer än en matsked i badet, jag har ett normalstort badkar och jag tycker det ger tillräckligt mycket bubblor.

Doften är helt fantastisk, doftar precis som EdT:n i samma serie. Jag kan inte säga att jag upplever att den verkar mjukgörande på huden, däremot känns huden inte heller uttorkad efter ett bad. Så jag antar att det snarare är den fuktbevarande egenskapen hos produkten jag märker av där. Eftersom det inte är någon badolja så hade jag inte förväntat mig att den skulle verka mjukgörande som en heller. Jag tycker att det känns lyxigt med de väldoftande bubblorna och den får helt klart pluspoäng för att jag inte känner mig uttorkad i huden efter ett bad. Självklart smörjer jag in mig efteråt ändå. 

Bubble bath melt kostar ca 160 kr / 300 ml och så som jag använder den räcker den till många bad. Tycker detta är ett perfekt sätt att unna sig lite vardagslyx! Jag gillar den.

Betyg: 4 / 5




This Bubble bath melt from the body shop is amazing, smells good and gives lots of nice bubbles. And it looks like honey. I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!