lördag 11 januari 2014

L'Occitane Ambre Santal

Jag är ett stort fan av L'Occitane's Ambra-doft, tyvärr har de slutat tillverka den. Jag köpte dock en back up av den medan den fortfarande fanns tillgänglig.
Nu har de ett tillskott i Grasse-familjen, Ambre Santal. Då jag gillar deras gamla ambra så mycket så var jag ju tvungen att prova denna för att se om den var lika bra. 
Flaskan är enkel och jag tycker den är stilren och snygg. Den rymmer hela 75 ml, precis som de andra dofterna jag har från märket. Gillar jag den då? Jo, det gör jag. Jag gillar den väldigt mycket. Den är himla lik deras tidigare ambra-doft, den gamla är något kryddigare än denna så helt lika är de inte. Dock skulle jag inte påstå att man behöver båda, har du den ena så behöver du inte den andra. Även om jag är glad över att ha båda.

Jag köpte denna på deras hemsida, leveransen tog nästan två veckor vilket är lite väl lång tid när det skickas inom sverige. Men den ska även finnas ute i deras butiker. Flaskan på 75 ml kostar ca 550 kr.


This is my newest L'Occitane perfume, Ambre Santal from their Grasse collection. I have the old ambre scent from them and I really like that one. This is very similar but not as spicy as the old one. I love them both and I'm very happy to have them both but I would say that if you have one of them you don't need the other one. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!