söndag 27 juli 2014

The Body Shop Super Volume Mascara

Super volume mascara från The Body Shop är en av deras Beauty must haves för sommaren. Den ska ge mycket volym utan att klumpa. Själva borsten har både korta och långa borst för att kunna komma åt alla fransar. 

Jag gillar verkligen den här mascaran, jag brukar för det mesta hålla mig till tub eller vattenfasta mascaror då mina fransar är väldigt korta och raka. Jag upplever att tub eller vattenfasta håller uppe böjen bättre. 
Denna håller inte böjen riktigt lika bra men den ger ett fylligt resultat till mina små korta stumpar, dock ingen super volym. Den separerar väldigt bra med och jag kommer åt alla fransar väldig enkelt. Jag har inte heller märkt av att den smular eller färgar av sig alls vilket är toppen. 
Verkligen en ny vardagsfavorit för min del, till ett helt ok pris.

Kostar ca 175 kr hos The body shop. 



So I've been trying out this mascara from The body shop. It's called Super Volume and it's supposed to give a lot of volume. On my short stumps for lashes it does not give any super volume, but it's a great everyday mascara. It separates the lashes and gives a little fuller appearance. It's easy to cover all of the lashes, it does not smudge, clump or anything like that. So despite the name, because it does not give me any super volume, I really like it. 

2 kommentarer:

  1. Jag tycker bara inte att denna ger nog volym för att göra skäl för namnet, den var väldigt naturlig och jag tyckte att det skulle till tre-fyra lager för att få rikligt med volym :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte jag heller, men jag tycker att det är en helt ok mascara om man bortser från namnet. Så det är lite svårt att bedöma den tycker jag. Går jag efter namnet och vad den säger sig göra skulle den vara dålig. Men bortser jag från det så gillar jag den som mascara liksom

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!