fredag 10 oktober 2014

Glominerals 24k dust

När någon produkt sägs innehålla riktigt guld eller diamantpulver eller liknande så blir man ju alltid lite extra nyfiken. Glominerals har en produkt som ska innehålla 24k guld så dessa var jag ju tvungen att prova. Produkten finns i tre färger guld, silver och bronze. 
Alla Glominerals produkter verkar vårdande för huden och så även denna, innehåller bland annat vitamin A, C, E och grönt te extrakt. 
Produkten är en multiprodukt som kan användas i ansiktet, håret, på kroppen, ögonlocken, ja där man vill helt enkelt. Man får ganska mycket produkt i en burk, 5 gram. Dock så kostar en burk ca 449 kr. 


Nedan ser ni swatches på de tre nyanserna, de innehåller ganska stora flakes som gör att de inte applicerar så jämnt. Den bästa är nyansen bronze, sedan guld och den med silver var svårast att få jämn men även att fästa. Jag använde dock ingen primer under så de är ju såklart bättre med en klistrig primer under. Men nja, 449 kr tycker jag inte de är värda trots att de innehåller guld. 

Bronze, guld, silver

Swatching the 24k Dusts from Glomierals, really don't lika how these act on the skin. Chunky flakes that doesn't stick to the skin and don't apply even. They are better with a sticky base though. But for the price of these I was expecting a lot more from them. 

1 kommentar:

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!