måndag 13 oktober 2014

Lexington Casual luxury moisturizing hand wash

Lexington lanserar en kompletterande handtvål i doftserien Casual luxury. Doften beskrivs som frisk, fräsch, livlig och ren. Tvålen innehåller glycerin som hjälper till att bibehålla fukten utan att torka ut huden, tillsammans med milda tensider rengör den skonsamt men effektivt. 
Doftnoterna i tvålen är grön mandarin, bergamott, frisk mint, persika, melon, fresia, lilja, muskatellsalvia, torrt trä och mysk. Tillsammans ger de en känsla av havsbris. 

Jag tycker att den doftar väldigt friskt, lite åt sköljmedelshållet men ändå inte, man känner definitivt blommorna i doften. Som handtvål gillar jag doften, man doftar fräscht om händerna efter användning. Jag tycker inte doften sitter kvar överdrivet länge efter tvätt heller, vilket jag tycker är en bra sak. Den torkar inte heller ut mina händer som många andra handtvålar gör. Dock smörjer jag regelbundet ändå under dagen. 

Vill man lyxa till det med en lite finare tvål så kan jag absolut rekommendera denna. Vardagslyx är ju något man bör unna sig emellanåt. En flaska blir din för ca 235 kr, den innehåller 300 ml, och jag tycker den känns ganska dryg. Finns på Kicks, NK, välsorterade parfymerier och Lexingtons egna butiker. 


A new nice hand wash from Lexington, expensive but if you want to splurge on a hand wash sometime I can really recommend this. Nice fresh scent and it doesn't dry out my hands. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!