onsdag 22 juli 2015

Clinique Turnaround Revitalising Instant Facial

För inte så länge sedan så lanserade Clinicque en ny serie med hudvård som de kallar Turnaround, det är en serie som ska ge lyster till huden. 
Jag har fått hem tre av dessa för test och tänkte prata lite om en av dom idag. Nämligen Turnaround revitalizing instant facial som är väldigt lik Vitamin C Microdermabrasion som jag skrev om i måndags. 
Denna applicerar man på rengjort ansikte och låter verka i 5 minuter och sedan sköljs den av med vatten samtidigt som man masserar runt de små kornen som är i. Detta ska göras 2-3 gånger i veckan för ett hållbart resultat.

Den känns väldigt lik varianten från The Body Shop i konsistensen, samma typ av små små peelingkorn. Doften känns väldigt "apotek-ig" som kräm utan doft luktar, hoppas ni förstår vad jag menar. Den innehåller en hel massa skimmer, ser ut som man tryckt i massa mica, om det är det som ska ge den omedelbara lystern så känns det väldigt tråkigt. Jag ser gärna att en produkt ger lyster men inte i form av skimmer i produkten. Lyster för mig är något helt annat, i alla fall när vi pratar om huden, mica i en produkt ger ju snarare en kosmetisk effekt som tvättas bort när man tvättar ansiktet. 
Utöver det så tycker jag att den exfolierar bra och låter man den sitta fem minuter så är den även lite återfuktande. 
Den är fri från olja och ska fungera på alla hudtyper. En tub på 75 ml kostar ca 475 kr. 


Clinique Turnaround Revitalising Instant Facial

This is the Clinique Turnaround revitalizing instant facial. It's supposed to give you a glowy and fresh skin. There are a lot of shimmer in the cream, mica or something similar, I don't know if that's what supposed to give the glow. I don't know why they've put it in there if not for the glow. It has a lot of super small scrubies that exfoliates really well. You should let it sit on the skin for about five minutes and if you do it feel a bit moisturising as well. I don't have the ingredient list so I can't say anything about that. Overall I'm a bit disappointed about the shimmer, I don't whant glow from shimmer in a skincare product, if it was a highlighter fine but it's a skincare product and I expect more than shimmer from it. The other things about it is good though. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!