onsdag 22 juli 2015

Essie Private Weekend

Private Weekend från Essie var en av mina förhandsfavoriter från kollektionen. Det är ett vitt lack med lite lite skimmer i, skimret syns dock mest i flaskan och väl på naglarna kan man ana det i dagsljus om man tittar noga. 
Detta är två lager, första lagret var lite knepigt och var man inte försiktig med borsten så blev det kala fläckar. Andra lagret jämnade ut det ganska bra och jag nöjde mig med två lager men ett tredje hade förmodligen behövts. 
Lite tråkigt med så dålig formula ändå, det hade ju kunnat bli så mycket bättre. Även om färgen är snygg så finns det fler lack med bättre formula i liknande färg. 

Essie Private Weekend swatch
Essie Private Weekend

Essie Private Weekend from their summer collection. Love the color but the application was not super easy. First coat was really streaky and left some bold spots. The second coat was a bit better, two coats on the picture. But it could probably use three coats to even it out even more. Pity on such a nice color, although it's not unique so there are similar colors with better formulation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!