tisdag 21 juli 2015

Smashbox Full Exposure Palette

Full Exposure paletten från Smashbox har jag kikat på flera gånger och varit väldigt sugen på att prova och nu äntligen har jag den. Paletten är i papp och har en ganska stor spegel i locket. Den innehåller hela 14 skuggor den övre raden har bara skimmriga skuggor och den nedre raden har bara matta skuggor, känns lite inspirerad av Lorac Pro paletten som har samma upplägg. 




Som ni ser så är det en hög med neutrala och jordnära skuggor. Vi hittar allt från highlighter färger till svarta skuggor och allt däremellan. Paletten har allt för att göra både mjuka vardags looker men även mörka sotningar. Jag tycker det är en väldigt bra variation på skuggorna. 



Swtaches på fyra av skuggorna, två skimmriga och två matta. Alla skuggorna har bra pigment och är lätta att jobba med. Hela paletten håller väldigt hög kvalitet. 


Med paletten kommer även en dubbelsidig borste, ena änden har en platt skuggpensel som man antingen kan packa på skugga på locket med eller lägga skugga på den undre fransraden. Den andra änden har en lite fluffigare borste, väldigt lik den hypade 217 från Mac som det gjorts otaliga varianter på från andra märken. Den platta borsten har en vit sida och en svart, syftet med det vet jag inte. För att vara en borste som följer med en palette såhär så är den riktigt bra, jag har provat några borstar från Smashbox innan och denna håller i princip samma klass som de man köper löst. Riktigt bra. 
Så, mina tankar kring paletten är: Är ni ute efter en neutral palette eller inte har så mycket skuggor och vill ha i den här färgskalan så köp den. Man får med en jättebra borste och alla 14 skuggorna är riktigt bra. 
Just nu verkar den inte finnas på Kicks hemsida men travel varianten finns och den innehåller 8 skuggor och kostar 175 kr. Dock följer inte borsten med den. 

Absolutely love this Full Exposure palette from Smashbox. The brush that comes with are super for being a brush that comes with a palette. The 14 shadows have great pigmentation, 7 shimmer and 7 mattes. Don't have anything bad to say about this at all. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!