måndag 19 oktober 2015

CCS Elektrisk Fotfil

Den senaste tiden så har elektriska fotfilar setts överallt. Vad jag vet så var Scholl de första som lanserade en. 
Nu har fler företag hoppat på det tåget och CCS är ett av dom. Jag har fått hem en för test. Det som skiljer CCS variant från den från Scholl är att denna har uppladdningsbara batterier, yeaay, man slipper byta batterier när de är slut bara att ladda. 
Dessutom är den USB kompatibel så man kan ladda den med en Iphone kontakt om man har laddkabeln. 
Det finns en lampa som säger till när den är fulladdad, en lampa som lyser där man filar. Samt en av och på knapp.

CCS Elektrisk Fotfil
Smidig storlek på den, den är inte för klumpig. Det finns två olika grova filar, en rosa som är lite grövre och en blå som är lite finare. Dessa finns även att köpa som refiller.

CCS Elektrisk Fotfil
Det finns en del bra grejer med denna lilla prylen, dels att den har laddare så man slipper byta batterier. Jag tycker själv att det känns lite stenålder att behöva byta batterier. Olika grova filar är också väldigt bra så man kan välja fil beroende på hur eller var på foten man ska fila. 
Lampan som lyser där man ska fila känns dock väldigt onödig, man filar väl ändå inte i mörkret? Den snurrar upp till 40 varv/ sekund vilket är väldigt långsamt. Jag tycker att den känns klen, trycker man lite för hårt mot foten så stannar den liksom upp. Jag vet inte om det är för att man inte ska fila för mycket eller vad som är upp med det. Lite irriterande är det dock. 
Jag har inte provat någon annan elektrisk fotfil för hemmabruk än denna så jag kan inte jämföra med något direkt men som jag sa så tycker jag den känns klen. 
Jag jobbar ju bland annat med pedikyr och har en "riktig" elektrisk fotfil på jobbet så jag vet inte om jag jämför med den. För den är ju himla mycket bättre, men den har ju sladd och är starkare. Nu kanske man inte kan jämföra med det men det är det enda jag kan jämföra med i dagsläget. 
Men det är ju betydligt bättre än att fila för hand, absolut. Så är den inte särskilt dyr heller, ca 299 kr på lyko. Så den får 3,5 / 5 av mig i betyg. 

Have tried this electrical foot file from CCS for a while. And I like it but it feels a bit underpowered, if you press it a bit too hard against your heel it will stop. And it starts again when you don't press that hard anymore. I wish it was a bit more powerful then it would be a 10.  It's good though, but not the best. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!