måndag 26 oktober 2015

Recension - L'Occitane Verbena Salt Scrub

Jag tycker väldigt bra om L'Occitanes Verbena serie, gillar duschkrämen, kroppslotionen och parfymen. Nu har jag provat kroppsskrubben i serien. 
Det är en saltskrubb som kommer i en fin burk, burken är av plast och det följer med en liten skopa i trä. 

Saltet kommer från medelhavet och den innehåller bland annat eteriska oljor från vinrdruvsfrö, aprikos och sötmandel som återfuktar huden och ger näring. 
Vi hittar även extrakt av verbena, citron, geranium och apelsin i skrubben.

L'Occitane Verbena Salt Scrub


L'Occitane Verbena Salt Scrub
Doften på skrubben är precis som de andra produkterna i serien helt fantastisk. Jag älskar den här citrus doften. Skrubben är rivig och saltkristallerna är ganska stora. 
Det enda jag har lite problem med är att den inte direkt har någon konsistens, saltet ligger och simmar där bland oljorna, men när man plockar upp produkten så har jag svårt att skrubba mig med den då den liksom inte fastnar på huden. Allt faller ner på golvet. 
Saltet smälter dessutom när det kommer i kontakt med vatten så jag har skrubbat på torr hud och sedan duschat av den. 


L'Occitane Verbena Salt Scrub


L'Occitane Verbena Salt Scrub
En burk på 400 gram kostar 345 kr. Jag tycker tanken är bra, man känner sig återfuktad efter användning, dock så är det ett måste att tvätta sig med duschkräm för mig för att få bort den mesta oljan på huden. Det är bra riv i den och som jag sa innan så doftar den otroligt gott. Men att den inte är så lätt att använda och priset drar ner mitt betyg på den.
Så av mig får den 3/5

The Verbena body scrub from L'Occitan smells amazing and exfoliates the skin well. The only problem I have with it is that the salt just falls off the skin and out of my hands. I have more on the floor than on my skin. I like everything else about it though. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!