torsdag 29 oktober 2015

Smashbox Double Exposure Palette

Smashbox har släppt en till Exposure palette nyligen, sedan innan har vi ju sett Full Exposure och nu har man även släppt Double Exposure
Precis som den andra paletten är denna i hård papp och har en spegel i locket. Den känns rejäl och innehåller varma och kalla skuggor, skimriga och matta.

Smashbox Double Exposure Palette
Smashbox Double Exposure Palette

Smashbox Double Exposure Palette
Den innehåller 14 skuggor, sex kalla och sex varma samt en svart och en vit.


Smashbox Double Exposure Palette

Smashbox Double Exposure Palette
Alla skuggor är swatchade på bar hud utan något underlag. Pigmenteringen är bra och skuggorna applicerar jämnt och fint. Jag tycker det är smidig uppdelning mellan de kalla och varma skuggorna. Mina favoriter är helt klart de varma, de är så himla fina. Men jag tycker blandningen av skuggor är bra. Skillnaden mellan Double och Full Exposure är även att i Full så var ena raden skimriga och den andra raden var matta. Här har man blandat lite mer. Penseln som följer med är även den över förväntan och faktiskt något jag kommer spara och känner att jag kan använda. Den har en platt sida och en snedställd lite fluffigare sida. Glömde att få med den på bild såklart. 
Skuggorna i Double Exposure ska även kunna användas med vatten utan att de blir förstörda, så man kan använda skuggorna som tex eyeliners eller så kan man bara applicera dom fuktiga om man vill få färgen mer intensiv. Jag tycker verkligen att man får mycket för pengarna när det gäller båda dessa paletterna och kan verkligen rekommendera dom. Har för mig att de ligger på ca 380 kr styck. 

I loved the Smashbox Full Exposure palette and I really love the Double Exposure palette as well. This is such good quality and the brush you get is also really good. You do get a lot for your money here. 


2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och perfekta swatches du fick till på denna palett. Mitt försök ser ut som ett dagisbarn varit i farten, haha! Men jag gillar denna jag med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Jag som var småsur bara för att datorn krånglade så bilderna fick laddas upp oklippta haha:) Ja visst är den fin, känns verkligen som den perfekta paletten med både varma och kalla färger :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!