tisdag 8 mars 2016

Exuviance Oxygen Mask

Champagne masker har poppat upp lite hos olika märken den senaste tiden. Jag har provat Exuviance variant som de kallar Oxygen Bionic Facial.

Exuviance Oxygen Mask
Exuviance Oxygen Mask

Vad gör Exuviance Oxygen Mask

Ger huden ny lyster med hjälp av PHA och en blandning av syrebärande ingredienser. Den innehåller glycerin som verkar återfuktande. Den är både parfym och parabenfri. Den är gjord för att passa även känslig hud. 

Vad jag tycker om Exuviance Oxygen Mask

Jag har använt den ett flertal gånger. Första gången lade jag den på torr hud, då hände ingenting förstår ni besvikelsen? Sedan läste jag på förpackningen, brukar ni också prova saker utan att läsa hur man gör först? Man skulle applicera den på fuktad hud, då blir den till ett skum efter en liten stund och en stund senare så försvinner skummet och då sköljer man bort masken med vatten. 
Jag tycker det är en kul mask, lite annorlunda. På mig så ger den min hud mer lyster och huden blir klarare, känns återfuktad och mjuk. I princip det man kan förvänta sig utav den. Priset ligger på ca 599 kr för 97 ml. Visst den är lite dyrare men Exuviance är ett salongsmärke så jag tycker ändå det är normalt pris på den. Jag gillar den verkligen men vill gärna prova några andra liknande masker för att jämföra. 

Har ni provat någon Champagne mask? Vilken i så fall och gillar ni dom? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!