måndag 1 april 2013

Blåmåndag Blue Iguana

Annandag påsk och måndag, även denna veckan lyckades jag tajma Blåmåndag hos Lindas Nailorama.
Denna gång fick jag inte till några bra bilder överhuvudtaget, så frustrerande! Det kan ju kanske ha att göra med att jag fotade i mörker..
Nåväl, det är Blue Iguana från China Glaze jag har på klorna. I flaskan ser det väldigt fint ut med sina fina flecks i blått och lila. Själva lacket har en ganska mörk blåton. Men jag blev ganska besviken på detta. Första lagret var jätteskirt och efter tre ganska så flödiga lager är det fortfarande inte helt täckande. Den blå tonen på lacket blir ganska intetsägande på naglarna och skimret syns bara i vissa ljus. Nej, detta får bli ett tånagellack i framtiden. Synd för detta hade kunnat vara så himla fint. Jag använde CND Ridge Out och Air Dry.



På dessa bilder kan man bara ana det lila skimret.


Den här bilden längst ner så ser man det lila i den undre delen av flaskan bäst.

Today I'm wearing China Glaze Blue Iguana, really pretty color in the bottle. But a disapointment on the nails. It's sheer and you don't se the shimmer as well as I'd hoped to. This will only go on my toenails from now on! Three coats on the pictures and still doesn't cover, I used CND Ridge Out and Air Dry.

6 kommentarer:

  1. Synd att du känner så, tycker bilden på tummen ser kanon ut, så snyggt med det lila skimret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa.. Jag kanske får för mig att prova med underkläder, det kommer nog mer till sin rätt då. För det är ett fint lack :)

      Radera
  2. Ett bra matchat underlack misstänker jag kommer lyfta detta snyggt, för jag gillar detta oxå!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror det med. Ska testa det när tillfälle ges :)

      Radera
  3. Åh, hade velat testa detta på ett ljusblått lack, undra om det hade kunnat främhäva det mer? Så syns, ser verkligen superfin ut i flaskan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade nog blivi mycket bättre ovanpå ett blått lack :) får prova det :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!