lördag 13 april 2013

Guess Seductive Sunkissed

Detta är det senaste tillskottet i min parfymsamling. Det är Seductive Sunkissed från Guess. Det är en EdT på 50 ml, kostar ca 310 kr hos bl.a. Eleven.se.

Doften beskrivs som ungdomlig och pigg men även sensuell. Den öppnar med en fruktig doft som sedan övergår i en mer sofistikerad doft av jasmin, orkidée och viol. Sedan omfamnas doften av dess sensuella bas av mysk, ebony och vanilj.

Jag trodde först inte att jag skulle trivas med den här doften. Men vi kommer överens riktigt bra, för mig är det en vardagsdoft. Den är inte så väldigt överväldigande utan känns ganska fräsch doft, utan att bli alldeles för ungdomlig. Jag tänker på de där hemska Aquadofterna alla sprayade på sig hej vilt i omklädningsrummet i skolan. De var riktigt hemska! Hua!

Men denna passar bra på mig, jag tror den lite tyngre vaniljen tillsammans med violen och ebonyn räddar doften hos mig. Inget jag skulle bära på kvällstid eller helger, men lagom till vardags!


This is the latest addition in my perfumecollection. It's Seductive Sunkissed by Guess.
At first it's quite fruty, but then it goes over in orchid and jasmin. And last but not least vanilla, musk and ebony. 

I didn't think I would like this scent at first but when the vanilla, ebony and jasmin comes out I quite like it. For me this is one of those everyday scents. Perfekt for work. Not too much but still not too light. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!