tisdag 25 november 2014

Idun Minerals Brynpenna Ask

Idun Minerals har nyligen lanserat tre brynpennor i asikga toner. Jag har fått hem den ljusaste, Ask för test. Dessa ska finnas ute i butik nu och kostar ca 159 kr styck. 

Ask är vad jag tycker väldigt ljus för att måla brynen med, och i mitt tycke lite väl askig i tonen då den på mig blir grå. Själva konsistensen på pennan är ganska hård, men inte för hård, lagom för att fylla i brynen. 


Pennan är en vanlig vässbar i trä och har en brynborste i ena änden, vilket är ett stort plus då jag tycker det är så smidigt att ha i ena änden på pennan när man målar. 




Som ni ser på swatchen så blir den väldigt grå, är man lite äldre och håret börjar bli grått så tror jag att denna är perfekt att fylla i brynen med. Men till mig med ganska mörkt hår och mörka bryn så blir det platt fall för den här nyansen. Jag har inte provat några av dom andra mörkare, kanske att de funkar bättre till oss med lite mörkare bryn. 

Tried out a new brow pencil from the swedish mineral brand Idun Minerals. To bad this shade is way to grey for me. But the pencil itself feels like a good brow pencil. I will have to look at the other two shades, maybe one of them fits my complexions better than this grey one. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!