måndag 10 augusti 2015

Paris Berlin Adjustable Brush & Pencil Tube

I flera år har jag haft ett borstfodral i fejkskinn, vilket är en bra grej att det inte är äkta menar jag. Ni vet ett sånt där man viker ihop och så hålls stängt med kardborre. Jag har inte varit nöjd med det för att i vecken som blir när man viker ihop den så tar borstarna liksom form efter vecken. Vilket inte är jättesmidigt om man är borta länge. Så har ju Sigma sina tubes för att ha borstar i, men det har liksom känts lite meningslöst att bara beställa ett sånt. Så, såg jag hos Helen på Veckorevyn att Paris Berlin hade en så smart grej för borstarna. 

Paris Berlin Adjustable Brush & Pencil Tube
Det är en justerbar rund tub som man kan dela i två och ha sina borstar ståendes i muggarna när man använder dom, vilket är super. Så skruvar man bara ner locket så långt som behövs så stannar det där. Hur smart som helst. Först trodde jag inte att jag skulle få plats med alla borstar jag ville ha med mig, vilket också var ett av problemen med det förra fodralet jag hade. Men jag får plats med allt jag vill få ner. Det går i oväntat mycket borstar, jag har medvetet inte valt att ta med den största puder borsten jag har för den skulle ju ta upp onödigt mycket plats. Jag är faktiskt riktigt förvånad över hur mycket som går i.


Paris Berlin Adjustable Brush & Pencil Tube
På bilden så har jag bara lagt i fyra borstar för att ni ska se hur det ser ut. Men visst är det en himla smart grej?

Paris Berlin Adjustable Brush & Pencil Tube
Med frakt så betalade jag ca 215 kr för den, inte alls så farligt med tanke på hur bra den är. Frakten var supersnabb och inget krångel alls. Jag är super nöjd med mitt köp.
Hur gör ni med era borstar när ni reser? 

So in love with this adjustable brush tube from Paris Berlin. I've been looking for something like this for such a long time. It fits so much more brushes than I thought, was a bit worried that all I wanted wouldn't fit but it swallows many brushes I tell you. 


8 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Vilket trevligt inlägg och vad kul att du också tycker så mycket om en av de ledande pensel- och pennhållare i världen, Tuben!
    Vi ser dock att det blivit ett missförstånd med din kommentar om momsen, då alla våra priser på vår hemsida är inklusive moms!
    Alltså inget annat tillkommer på priserna förutom frakt om man handlar för under 500kr, annars är även den gratis :-)
    Varma hälsningar,
    Kundtjänst / Paris Berlin Pro Makeup

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är åtgärdat, måste blivit något missförstånd :)

      Linda

      Radera
  2. Intressant. Är den justerbar på höjden alltså?

    SvaraRadera
  3. Ja precis, man skruvar ner den i den höjden man vill ha den bara. Hur smidigt som helst

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Läste också på Helens blogg om denna och blev väldigt intresserad. Dock blev jag lite fundersam när jag fick hem den för jag trodde att det bara skulle vara hack som man kunde justera locket med, men nu ser jag ju att den har skruveffekten också. Om man har den i väskan och den skruvas ner ännu längre än "förutbestämt", blir inte borstarna platta då? Har det hänt dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade också över det i början, jag har haft med den varje gång jag reser/sover borta. Den har legat löst i min handväska, löst i min resväska och i en nessesär och den stannar alltid så som jag ställt in den. Har verkligen fungerat hur bra som helst. Funderar på att skaffa en till :)

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!