lördag 8 augusti 2015

Recension - Vichy Ideal Body Balm

Ideal Body från Vichy lanserades i våras och innehöll fyra produkter. Några av dom fick jag hem för test, bland annat Ideal Body Serum som jag verkligen älskar. Så därför blev jag så himla sugen på Ideal Balm som egentligen är samma produkt fast som en balm istället. Vilket innebär att den är fetare och ger mer fukt till huden än serumet som är mer som en lätt lotion. 
Båda dessa produkter innehåller 10 olika oljor som ger fukt och näring till huden. 

Vichy Ideal Body Balm


Vichy Ideal Body Balm
Förpackningen är som hos serumet, rosa fast balmet kommer i en burk med silverfärgade detaljer.

Vichy Ideal Body Balm
Krämen i sig är som ni kan se på bilden ganska tjock, den är mer som ett smör. Jag gillar verkligen detta balmet lika mycket som serumet. Trots att det är ganska tjockt så går det snabbt in i huden och jag upplever ingen hinna eller liknande efteråt. Huden känns mjuk och återfuktad efter insmörjning. Vad jag mer gillar med dessa två produkter är den fantastiska doften, den är ganska svår att beskriva men den doftar fräscht och även lite blommor. Ja den är helt fantastisk enligt mig. Dock har jag hört andra som inte gillat den alls så man kanske ska dofta på den innan man köper. Så jag tycker detta är en toppen kräm för kroppen. Finns på apotek och kostar ca 249 kr.

I've tried the Ideal Body Serum from Vichy before, this spring when it launched here in sweden. I really loved that so I was super curious about the Balm from the same range. So I went and bought it. And I love it just as much as the serum. It gives more moisture to the skin so it's a bit heavier then the serum of course. And the scent, I love that to. I never want to be without these two products. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!