torsdag 6 augusti 2015

Real Techniques Blush Brush

Jag har flera av Real Techniques borstar sedan innan och för inte alls länge sedan så fick jag möjlighet att prova två ur deras Bold Metals kollektion. Dock så har det funnits några ur det vanliga sortimentet som jag suktat efter. Bland annat deras blush brush. Så jag tog helt enkelt och köpte mig en sådan, jag köpte även ett kit med borstar men det visar jag i ett annat inlägg. 
Till skillnad från rouge borsten i bold metals serien så är den här rund och väldigt fluffig och smalnar av lite mot toppen. 
Som alla andra borstar från Real Techniques så är den gjord av taklon, det vill säga syntet, så den är även snäll mot djuren. 

Real Techniques Blush Brush
Borsten är ganska stor men ändå lätt att använda. Tack vare den avsmalnande toppen så hamnar rouget där man vill och inte över hela ansiktet. Den är väldigt mjuk mot huden och den har faktiskt snabbt blivit en favorit. Kanterna på rouget blir väldigt tonade och fina när jag använder denna. 
På Eleven.se kostar den 149 kr. Men den finns även att köpa i fysiska butiker som Hm och Lindex. 
Med tanke på att den inte är särkilt dyr så är den verkligen värd att kika på om man är ute efter en riktigt bra rouge borste. Två tummar upp från mig.


Real Techniques Blush Brush

Got the blush brush from Real Techniques not so long ago. And I must say that I really like it. It makes the application of my blush super easy and the edges get super soft and blended. The brush it self is made of synthetic bristles and is soft as a kittens paw. So happy that I finally got this brush. 


4 kommentarer:

  1. Jag håller med! Blush brushen är suverän. Är så glad i min och den används varje gång rouge ska på. Och inte ett strå har fallit ur, och jag har haft min ett bra tag och används som sagt nästintill dagligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är super. Funderar på att skaffa en till faktiskt :)

      Radera
  2. Använder min varje dag, gillar de flesta av RTs borstar men har inte testat bolds... Är de bättre tycker du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ärligt så tycker jag att de "vanliga" är mer användbara och mjukare eller fluffigare. Tex så om jag jämför den här rouge borsten med den från Bold så gillar jag denna mycket bättre. Den från Bold är paddelformad och ganska kompakt. Resultatet blir mycket mjukare och finare med denna.
      Så har jag oval eye shadow brush, det är en bra borste för ögonskugga men den är ganska stor så den använder jag typ bara för att lägga ljus skugga över hela locket eller lägga lite bronzer i globlinjen. Så jag är lite kluven faktiskt, de är ju galet snygga men faktiskt inte bättre än dessa. De här är mer användarvänliga i min mening.

      Radera

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!