torsdag 20 augusti 2015

Recension - Lush Ultraband

Ultraband från Lush är en super snäll rengöringsolja i krämform. Den löser upp make up och smuts snabbt och effektivt. Den innehåller bland annat mandelolja, bivax, honung, rosvatten och ros absolut. Honungen verkar återfuktande och antiseptiskt, ros absolut och rosvatten verkar lugnande på röd och irriterad hud.

Lush Ultraband 
Rengöringen kommer i den vanliga runda svarta burkan som Lush har på flera av sina produkter. Man får antingen skopa upp produkten med en spatel eller med fingrarna, jag är ju emot fingrar i burkar så jag använder alltid spatel. 
Den är väldigt effektiv på make up och den löser upp detta väldigt snabbt. Det jag har lite problem med dock är att den emulgerar inte när den kommer i kontakt med vatten. Den är väldigt fet och därför kan man inte enbar skölja bort den med vatten. Man kan antingen ta en varm fuktig handduk och torka bort den eller så får man helt enkelt använda en annan rengöring för att få bort den. Jag brukar rengöra med en annan rengöring efter och sen ändå gå på med en varm fuktig handduk för att få bort allt. Får man bara bort den så är det en väldigt bra rengöring, dock stör jag mig lite på att den inte emulgerar, men å andra sidan antar jag att det är det som gör den så mild som den är. Den irriterar inte huden alls och huden känns mjuk och behaglig efter jag använt Ultraband. 
Så den har både för och nackdelar, å ena sidan är den bra och effektiv. Å andra sidan är den något bökig att tvätta bort. Så ja, man får tänka på det när man beslutar sig för om man vill prova den eller inte.


Lush Ultraband

Review Lush Ultraband today. It's a oil cleanser in a cream formula. It dissolves make up and stuff super easy and fast. But it's a bit hard to wash of the face, it doesn't turn into a milk when you add water. It contains as an oil, so you either have to wipe it of with a warm moist towel or you have to cleanse your face one more time. I normally do both when I use this. It's super nice on the skin, no irritation or something like that so that's good. It's just a bit hard to get rid of from your face. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något snällt här, det gör min dag! =)
Jag svarar på kommentarer här i fortsättningen då det blir lättare för alla att hänga med i vad som sägs här då!